A Conceptual Model of Analogue Gamification to Enhance Learners' Motivation and Attitude

نویسندگان

چکیده

The concept of gamification has spread widely in recent years supported by the development technology, especially due to plethora computers and video games game apps for other devices. Gamification is use thinking mechanics non-game contexts that support play engage users solving problems or created teaching learning purposes. does not mean creating but making education more engaging fun with learners, without undermining its credibility. In modern education, lessons delivery associated lack engagement motivation learners participate actively process. Teachers are increasingly faced problem how integrate technology impart good language habits at level primary school Malaysia. Hence, aim this study propose a conceptual model analogue enhance learners’ attitude.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

investigating the effect of motivation and attitude towards learning english, learning style preferences and gender on iranian efl learners proficiency

تحقیق حاضر به منظور بررسی تاثیر انگیزه و نگرش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی، ترجیحات سبک یادگیری و جنسیت بر بسندگی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی انجام شد. برای این منظور، 154 فراگیر ایرانی زبان انگلیسی در این تحقیق شرکت کردند. سه ابزار جمع آوری داده ها شامل آزمون تعیین سطح بسندگی زبان انگلیسی آکسفورد، پرسشنامه ترجیحات سبک یادگیری براچ و پرسشنامه انگیزه و نگرش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی به م...

Using Gamification to Enhance Staff Motivation in Logistics

1 Staff motivation as a key challenge in logistics Logistics is concerned with effectively managing the flow of materials and supplies for production, commerce and other purposes (Christopher, 2003). Transport logistics deals with resource flows on a large scale level, as it involves transport by land, water, and air. A second domain of logistics is intralogistics, which is concerned with the i...

متن کامل

the innovation of a statistical model to estimate dependable rainfall (dr) and develop it for determination and classification of drought and wet years of iran

آب حاصل از بارش منبع تأمین نیازهای بی شمار جانداران به ویژه انسان است و هرگونه کاهش در کم و کیف آن مستقیماً حیات موجودات زنده را تحت تأثیر منفی قرار می دهد. نوسان سال به سال بارش از ویژگی های اساسی و بسیار مهم بارش های سالانه ایران محسوب می شود که آثار زیان بار آن در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی- امنیتی به نحوی منعکس می شود. چون میزان آب ناشی از بارش یکی از مولفه های اصلی برنامه ...

15 صفحه اول

a comparison of linguistic and pragmatic knowledge: a case of iranian learners of english

در این تحقیق دانش زبانشناسی و کاربردشناسی زبان آموزان ایرانی در سطح بالای متوسط مقایسه شد. 50 دانش آموز با سابقه آموزشی مشابه از شش آموزشگاه زبان مختلف در دو آزمون دانش زبانشناسی و آزمون دانش گفتار شناسی زبان انگلیسی شرکت کردند که سوالات هر دو تست توسط محقق تهیه شده بود. همچنین در این تحقیق کارایی کتابهای آموزشی زبان در فراهم آوردن درون داد کافی برای زبان آموزان ایرانی به عنوان هدف جانبی تحقیق ...

15 صفحه اول

Gamification and student motivation

ISSN: 1049-4820 (Print) 1744-5191 (Online) Journal homepage: http://www.tandfonline.com/loi/nile20 Gamification and student motivation Patrick Buckley & Elaine Doyle To cite this article: Patrick Buckley & Elaine Doyle (2016) Gamification and student motivation, Interactive Learning Environments, 24:6, 1162-1175, DOI: 10.1080/10494820.2014.964263 To link to this article: https://doi.org/10.1080...

متن کامل

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: IJoLE (International Journal of Language Education)

سال: 2021

ISSN: ['2548-8465', '2548-8457']

DOI: https://doi.org/10.26858/ijole.v5i2.18229